Sunday, October 30, 2005

照相馆

照相馆
“老板,我要洗照片。”
“有底片吗?”
“有,在我脑海里。”
“怎么洗阿!”
“我怕我有一天会忘记。。。”
我还是会忘记的。。。
就算我多么想把它牢牢记住。。。
~钟浪05
很有意义的一段文字,至少对我而言,它是的。
无论你多么努力,拼命拍照留念,
然而,到最后剩下的,
能留住的,
也只有那些照片,
一些回忆,
一些迟早会被时间冲淡的回忆。
但是,至少,我们曾经一起渡过一段疯狂的少年时光。
那也已经足够了。
花了很久的时间才好不容易把那一段文字打下来,因为汉语拼音退化了很多,很多。
但是,并不认为我把我所思想的都写了下来,
因为能把你所想的全都写下来获讲出来,并非易事。
尤其那些话从我口说出来,不懂多少人会被吓死呢!!!

2 Comments:

Blogger {Wenying}© said...

Thought u say cannot type chinese??
but i like the statement bout the camera thingy...it's so true...
what u hv left is only memories which will then be gone...haha but luckily u still remember me la..haha...
coz i dun think others will...
=)
all the best in ur coming exam..
Cheers~

9:07 AM

 
Blogger chin kimg said...

~$imply Me~>>erm, i can now :)
but it takes hell a lot of time to type a single sentence. that's why i prefer to type in english although my english is bad.:)
thank you again:)

4:58 AM

 

Post a Comment

<< Home